Re: Offset měřicích traf u solárního měniče

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červen 22 22:15:02 CEST 2023

Tak z toho jsem zmatený jako klokan v Antarktidě.
Pokud jde o to, aby měření bylo rychlé (a kvůli tomu pro zrychlení
tahají měřené dráty až do měniče),
tak proč v případě distribuovaného měření by to tak šíleně zpomalovali?

Já to znám z průmyslu, kde je obecný trend přecházet na distribuovanou
elektroniku, zapojenou
do nějaké sběrnice. Ale výsledkem musí být, aby to měření bylo stejně
rychlé jako v případě
přímého připojení. A podle toho se zvolí příslušně rychlá komunikace.

Tak bych něco podobného čekal i tady. RS485 jistě má schopnosti na pár
metrů dosáhnout
opravdu hodně vysokých rychlostí s minimální latencí. Proto jsem si
(naivně) myslel, že
distribuované měření bude stejně dobré jako lokální.

Díky za ten tip na měnič Deye SUN.
Zajímavé je, že šli i u takto vysokých výkonů do nízkonapěťové baterky.
A přesto se chlubí
slušnou účinností 97%.
Kontinuálních 200A do a z baterek už je docela síla. Ale pokud je to
všechno pohromadě,
tak asi není problém tam natáhnout kabel jako noha.

Jestli jsem to správně pochopil, tak Modbus mají jen drátový, po RS485.
Zajímavé je, že tam mají nějaké konektory ModeBUS. Nevím, jestli je to
Modbus
a překlepem nebo je to něco úplně jiného.

Divné je, že měničáři tam dneska nedávají standardně Ethernet nebo WiFi.
WiFi modul stojí někde do 3 dolarů, Ethernetový třeba 5 dolarů. A měnič
je krabice za několik tisíc dolarů.
Zvlášť to WiFi mně přijde takové logické. To mimo jiné zajišťuje
spolehlivé galvanické
oddělení. A WiFi má dneska doma natahané asi každý, kdo jde do solárů.

PL