RE: [OT] bazen, slaná voda, chlor, popruh

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Úterý Červen 20 10:55:01 CEST 2023

Potápěči používají polyesterové a polypropylénové popruhy a tkaniny, přičemž polyester silně převládá. Obvykle se ten materiál nijak nefalšuje (a pozná se nejpozději v okamžiku, kdy chci uříznutý popruh otavit zapalovačem). Chování v silně chlórované vodě nevím, jinak bazén, mořská voda a slunce bez problémů. Polyamid se už moc nepoužívá, jednak moc nevydrží, jednak se prodlužuje při navlhnutí, což se může jevit jako problém když má potápěč na zádech napnutým popruhem přidělanou lahev a vleze s ní do vody :-)

Užší výběr bude u nití,  tam asi nic jiného než polyester není (já používám nitě Serafil, bez problému s výdrží).

Aleš Procháska