RE: [OT] Chytré hodinky/náramek se skutečně fungujícím měřením tepu a krevního tlaku

Zdenek zdej na atlas.cz
Sobota Červen 17 07:19:12 CEST 2023

Celý život jsem přesvědčený podle typických projevů, že mám nízký tlak.
Několikrát jsem se ptal své lékařky, která mi změřila tlak a ujistila mne,
že nám tlak zcela normální. Až před pár lety jsem byl několik týdnů v
nemocnici, kde se tlak měřil rutinně každý den ve stejnou dobu, za stejných
podmínek. A najednou jsem se dozvěděl, že mám nízký tlak a měl bych si na to
dávat pozor. Takže ono to měření při návštěvě lékaře nemá ke generátoru
náhodných čísel až tak daleko...

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Friday, June 16, 2023 10:00 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: [OT] Chytré hodinky/náramek se skutečně fungujícím měřením tepu
a krevního tlaku

K tomu rtuťovému tonometru: moje doktorka ho má taky.
Protože mám dobré vztahy jak s doktorkou tak se sestrou, tak jsem si
nechal změřit stejným přístrojem za stejných podmínek tlak nezávisle
doktorkou i sestrou.
A rozdíl byl poměrně výrazný.
Tak ono to s tím manuálním odečtem taky nebude až taková sláva. Tady
bych si skoro myslel, že měřit to čidlem by mohlo dávat víc opakovatelné
výsledky.
Ale za předpokladu, že by se měření dělalo tak poctivě jako ruční. Tedy
vypouštět vzduch pomalu, při nejasnosti zase přidat a zase vypustit atd.
Ten Omron si to (podle mě) zbytečně dost zjednodušuje.
Měl by tam být přepínač "rychle orientačně"/"pomalu přesně".

PL