Doporucte lithiove akumulatory k navijaku

Josef Šíp sip na raab.cz
Pondělí Červen 12 09:10:00 CEST 2023

Vypada to takto, resi to mechanicke namani kontaku při nafukovani clanku.
Je to slozene z několika tenkých plechu na sebe.

https://gwl-power.tumblr.com/post/670617606605193216/the-elerix-terminal-connectors-the-unique-design

J.S.

-----Original Message-----
From: Petr Simek <psimek na jcu.cz>
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Sent: so, 10 čvn 2023 21:13
Subject: Re: Doporucte lithiove akumulatory k navijaku

On Mon, 22 May 2023, Petr Simek wrote:

> Nasel jsem clanky :
>
> https://shop.gwl.eu/cz/LiFePO4-clanky-3-2-V/ELERIX-Lithiovy-clanek-LiF
> ePO4-Prismatic-3-2V-50Ah-4C.html?cur=2
>
> Optimalni velikost a vaha a vybijeni pisou 4C 3 minuty a 5C 30 sec.
> To je pro mne idealni, ve spojeni s tim BMS modulem co doporucoval p.
> Zaruba by to mohlo fungovat dobre.

Tak jsem objednal ty Elerix clanky a k nim doporucene propojky :

  https://shop.gwl.eu/cz/LiFePO4-prislusenstvi/Terminalovy-konektor-ELERIX-pro-EX-L50-lithiovy-clanek-LiFePO4-3-2-V-kratky.html?cur=2

a kdyz jsem ty propojky zkousel dat na AKU tak koukam ze neni rovna ale je trochu prohla. 3mm masivni med, byl jsem nastvany ze to budu muset rovnat - zkusil jsem to prstama a ono se to ohlo jak maslo ?! .

Tak jsem to zacal zkoumat - ty konce s dirama jsou z tvrde medi a pod tou zlutou smrstovackou to bezesve prechazi do neceho co je mekke jak maslo a krasne se to ohyba. Tloustka toho prostredku je prakticky stejna, jen to ma hladsi hrany.

Meril jsem to a pri proudu 5A mi merak ukazal 000.0mV, takze odpor nekde v mikroohmech. Zkousel jsem s tim pri mereni hybat (jestli to treba neni nejak zlomene) a nic, odpor porad nemeritelny.

Netusite jak je to udelane ? Co je tam uvnitr za material ? Je to super jak se to dokonale prizpusobi pripadnym rozdilum na dosedacich plochach vyvodu. Prislo mi jako by ten spoj uprostred byl tenkostenny medeny jekl naplneny nejakou pastovitou medi ze to ma tak maly odpor a pri tom se to tak snadno ohyba. Lanko v tom asi neni protoze to drzi nove nastaveny uhel, nema to zadnou pruznost zpet.