Jak spravne logovat a neznicit medium?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Červen 7 18:34:21 CEST 2023

Zrovna řeším něco podobného. Chci zapisovat dlouho a často na USB flash.
Jdu na to dvěma cestami. První:
-v zařízení bude SPI EEPROM, kam se bude lineárně přidávat
  Index (adresa pro zápis) bude jen v RAM. Při rebootu stroje se najde
vyhledáním od konce EEPROM.
  Poslední byte každého recordu nikdy nebude hodnota, jakou má prázdná
EEPROM, adresa konce musí vycházet modulo délka recordu.
- čas od času (zaplnění tak 75% EEPROM) se to vypláchne na USB flash,
případně na žádost kdykoli

Tato popsaná cesta ale bude vyžadovat nějakou práci a nebude hned po
spuštění zařízení (přibude až později, pokud to bude třeba).
Tomu bude předcházet pokus, jestli je to vůbec třeba.
Obětuju jednu USB flash stejného typu a provedu dlouhodobou simulaci
zatížení, odpovídající nejmíň 2-násobku počtu zápisů, které pak
předpokládám v reálu za dobu životnosti stroje.
Uvidíme. Vím, že test na jednom kusu není vypovídající, ale jsem šetrný
a ekolog.
Navíc díky rozvoji flash technologie jsou paměti čím dál tím větší a
dostupnější, tak stejně možná časem někdo tu USB flash vymění i bez
ohledu na zbývající životnost za větší a rychlejší.
Možná by se to (v mém případě) dalo dát i do provozních podmínek stroje.

PL