Re: Přístup k C++ DLL z Pythonu

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Červen 4 10:07:21 CEST 2023

No, přechod na nový QT byl taky docela porod:-) ale v porovnání s tím
pythonem vlastně pohoda:-)

Rozhodně u QT je velký + opravdu dobře fungující multiplatformnost. A to
včetně třeba sériáku. Udělal jsem nějakou USB věc s STM32 a zkusil
udělat v QT prográmek, co zobrazí seznam sériáků a k nim i nějaký další
info od USB, co ta QT komponenta poskytuje. A po kliknutí do listboxu
zahájí komunikaci.
Když se to moje zařízení připojilo k Windows, normálně bylo vidět ve
správci zařízení. Na Linuxu to vypadalo, že nic. Ale když se pustil ten
program z QT, i na linuxu zobrazil všechno, včetně toho mého a bylo
vidět, že má nestandardní název, kvůli kterýmu si ho kolega nevšim na
commandline výpisu.:-)

Zpět k py:
V pythonu máme např. kalibrační skripty, má to i GUI s grafama, milionem
nastavení, ... a nekonečno py souborů, s nekonečnem řádků kódu, je to
tak na měsíc se v tom jen trochu zorientovat a už léta se mluví o
nutnosti to komplet předělat:-)
Samotnej python je v tom nevinně, problém je, že základ kdysi napsal
programátor a potom to převzali fyzici a dodělávali další zařízení
(mající vlastnosti, se kterými původní koncept nepočítal) a
zdokonalovali kalibrační metody.

PH