Ako zacat s Smart Home?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Červen 2 13:07:25 CEST 2023

Ony ty krabičky mají své kouzlo.
Jednak je to roztomilé. A pak to skoro nic nežere a nedělá to randál.

Já mám naopak všechno na krabičce OrangePi.
Ta mi dělá VPN, mailový i WWW server, řídí DIY automatizaci, přijímá TV
vysílání TVB-T2 atd. atd.
A bere to nějaké 2-3W (s DVB-T2 modemem trochu víc). Protože jede 24/7,
tak mě spotřeba zajímá.
Velký Linux zapnu jen pro vývoj, na to je přece jen to OPi trochu slabé.

A i když na tom jede všechno najednou, tak o nějakém Dockeru to nikdy
ani neslyšelo.
Asi ten Docker-přístup má nějaké výhody. Ale připadá mi to tak trochu
jako ochcávka, že jsem líný
vyřešit nějaké závislosti nebo spíš nezávislosti, tak to zabalím i
okolím do nějakého kontejneru.
Sice se píše, že to má režii minimální. No budiž. Ale pokud tím řeším
závislosti, tak to znamená,
že v daných kontejnerech musím mít například dublované knihovny.
Aspoň tak si to laicky představuji.
Takže abych nemusel řešit, že program A chce knihovnu verze 0.8.4.5 a
program B až verze 0.8.4.7a-beta6,
tak prostě zabalím program A s jednou knihovnou a program B s druhou
Ať si pacošův počítač zobne. Já nemusím přemýšlet, jak vyřešit
závislosti a umět provozovat vše s jednou
verzí knihoven.

PL