Ako zacat s Smart Home?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červen 1 22:21:34 CEST 2023

Tak nějaké vojsko už mám (WiFi spínače). Teď je na čase mu postavit do
čela nějakého generála.

Nejčastěji zmiňovaný je Home Assistant, tak asi zkusím ten.
Docela mě překvapuje a trochu vadí, že je tam bordel i v tak základní
věci, jako je názvosloví. Že něco se dřív jmenovalo nějak, a teď je pod
jménem cosi jiného.
Nesvědčí to moc o koncepčnosti. No ale budiž.
Ale mám jeden problém, se kterým si nevím rady.

Jako vhodný začátek se doporučuje rozjet to na RPi. Fajn, to může být
dobrá volba a RPi k dispozici mám.
Ale ve všech návodech se píše, že se to má nainstalovat do Dockeru. A to
mi teda opravdu hlava nebere.
Mám vždy velký duševní problém instalovat něco, o čem nevím co a proč to
dělám.
Mohl by mi prosím někdo znalý napsat k čemu je to dobré?

Docker jsem nikdy nepoužil. Ale představuju si to jako velmi odlehčenou
virtualizaci, kde sdílím systém, ale jinak má aplikace své vlastní
prostředí.
To by dávalo smysl v případě, kdy hrozí nějaké kolize mezi verzemi,
knihovnami atd.
Ale pokud mám vyčleněné RPi a na něm jedinou velkou aplikaci Home
Assistant - k čemu tam proboha je nějaký Docker?
Sice asi není moc náročný na zdroje, ale jako každý SW i ten si něco
vezme a nic nepřidá. A RPi zase nemá výkonu na rozdávání.

Tak k čemu to prosím je? A proč to tak všichni dělají?
Za případné vysvětlení předem velice děkuji.

PL