Zapojení krokových motorů

Jan Smrz jan.smrz na email.cz
Čtvrtek Červen 1 20:07:23 CEST 2023

Zdravím,

mám 3D tiskárnu, kde osa Z je ovládána dvěma motory připojenými na jeden
driver.

Když jsou zapojeny sériově a na driveru (TMC2209) mám nastavených 300mA,
tak motory normálně fungují, ale velmi se hřejí a při tisku dosahují
teploty až 70°C. Hřejí jak v režimu StealthChop, tak SpreadCycle.
Při paralelním zapojení a nastaveném proudu 600mA se již zahřívají
celkem normálně (t.j. lehce přes 40°C).

Není mi moc jasné, čím je způsobeno takhle rozdílné chování. Řekl bych,
že by na tom měly být pro obě zapojení víceméně stejně.

Děkuji,

J.S.