OT: kdyz hori elektroauto, je to asi ficak ..

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Červenec 28 16:30:43 CEST 2023

Je kolem té e-mobility ještě hodně co řešit.

Ale stalo se to v EU posvátnou krávou, takže je to něco, co se prostě musí
do budoucna řešit.

A minimálně na úrovni EK je určitě spousta dobře placených úředníků,
kteří se tím 8 hodin denně zabývají. A k nim asi spousta dobře placených
poradců, kteří na rozdíl od nich o tom i technicky zřejmě něco ví.

Podle mě prvním dobrý krokem by bylo, kdyby někdo zavelel mocným
hlasem, že nabíjení má být placeno jako běžné zboží/služba. Nikoli nějakým
speciálním předplatným, které má každý poskytovatel svoje.

Sice je to jakási forma regulace, ale asi snesitelná a realizovatelná.
Prostě
podmínkou pro vydání povolení pro provozování veřejné nabíjecí stanice
bude závazek, že bude fungovat jako každý jiný obchod.
Pokud někdo nechce, tak ať si to provozuje neveřejně jen pro svou klientelu.
A pak ať si to nechá platit čím chce.
Když už se byli schopni domluvit i v individualistické Americe, tak věřím,
že v přeregulované Evropě je to zvládnutelné taky.

Myslím, že i pro výstavbu veřejné benzínky taky provozovatel musí splnit
ledasjaká kritéria, takže to není nic likvidačního.

Výměna baterek už by byl další level. Ale v Evropě se zatím tímto směrem
nejde.

PL