kolik bude potreba vykonu FV panelu na celorocni "svetlovod" ?

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Pátek Červenec 28 14:28:11 CEST 2023

To násobení je neúprosný.

Upozorňuji, že olověné aku se nerady nabíjí nad 70% kapacity a chodit
pod 50 taky není dobrý. Takže máte 20% využitelné energie s parametry
jako u litia. Olovo za mrazu nechce náboj a litiovky se pod 10°C
nabíjením ničí. Pokud tam má mrznout, tak olovo a předimenzovat všechno
příslušně. Plus rezerva na pokles kapacity a zimu...

Ono se to nezdá, ale nabírá áto rychle na síle.

1W spotřeba = 24Wh/den = 2Ah (pro zjednodušení rovných 12V)

2 týdny rezerva = 28Ah
LiFePO4 aku >35Ah
20% kapacity u olova => 140Ah aku
rezerva na pokles a zimu ==> 200-300Ah Pb aku

Během jednoho dne by mělo jít nabít aku v zimních podmínkách, tj 340Wh
(28Ah)
olovo má účinnost 2/3, zahrnem tam i měnič, 1/2
==> 700Wh
Letní slunko svítí 6h ale zimní slunko dává 1/6 toho co letní
==> 700Wp

Pokud stačí aku (28Ah) nabít v prosinci/lednu za 2 dny, pak stačí 340Wp

Pokud stačí týdenní rezerva a 2 dny na nabití, tak stačí 150Wp