Co su to a preco su tie pretoky?

Čtvrtek Červenec 27 15:41:30 CEST 2023

U měniče Goodwe 8KW jsem měl problém, že vypadávalo připojení na
internet. Ale nejen to. Když jsem se připojil s počítačem na jeho webové
rozhraní (měnič jako server), vypadávalo to taky. Nějaké rozumy jsem
sehnal tady, něco bylo na solar foru a vyplynulo z toho:
- měnič nekomunikuje s některými zařízeními, zejména s Mikrotikem.
- Někdo tady psal, že na síti vytváří spoustu vadných paketů.
- Dá se to zlepšit výměnou wifi modulu, ale někdo ho měnil už dvakrát a
bez efektu.
- dá se to vylepšit hodně silným signálem, ale ani to mi nechodilo.
- Někdo na solarfóru objevil, že aktualizací na verzi 922 se všechno
vyřešilo a komunikuje bez problémů.

Takže ač wifině nerozumím, udělal jsem si pro sebe závěr, že tam bylo v
komunikaci něco blbě časované, nebo procesor cosi nestíhal. Proto to s
něčím šlo a s něčím ne. Včera jsem koupil krabičku - wifi extender a s
ní to na metr naštěstí šlo. V měniči jsem měl firmware verze 810. Včera
odpoledne tady byl technik z České solární a požádali jsme zastoupení o
aktualizaci. Ráno tam byla verze 1060. Takže to neni ta verze, co má
dovolit větší výkon po jedné fázi, ale to mi nevadí.

Anděl