Co su to a preco su tie pretoky?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Červenec 23 23:36:30 CEST 2023

Moc stringů s málo panely znamená mít na to měnič.
A většina dneska běžných hybridních měničů umí jen 2 MPPT trackery.
A chce dost vysoké napětí. Třeba můj favorizovaný SolaX chce myslím
mininálně 200V na každém stringu.

To, co píšete (spousta krátkých stringů) by asi bylo třeba si
nainstalovat DIY.
Solární firmy myslím podobné sestavy nenabízejí.

Nicméně to zní zajímavě a trochu jste mě nahlodal.
Možná to na části baráku zkusím.
Chci si dodatečně doinstalovat několik panelu na fasádu.
Tak bych je nezapojoval do některého stávajícího stringu, ale udělal
bych z toho 2 krátké stringy a dal tam další malý 1f měnič.
Jen by to chtělo vymyslet jak potom tu vyrobenou elektriku sečíst s tou
z velkého měniče.

Vy jste si to předpokládám instaloval sám, bez dotace a (asi) i bez
nějakého papírování s distributorem, ne?

PL

> Opravdu nechci prudit, ale proč všichni tak bojujete s problémem mnoho
> panelů v stringu a tím pádem problém se zastíněním a vysokým napětím.
> Mě se opravdu velmi osvědčila varianta 2 panely ve stringu, zastínění
> neřeším, napětí 80V a tedy docela bezpečné. Jen musím mít silnější
> kabely (nebo více a pak mohu měřit jakýkoli string) .
>
> Martin Záruba

>>> PL