Co su to a preco su tie pretoky?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Červenec 21 13:45:00 CEST 2023

Nějaký optimizér by byl fajn.
Zvažoval jsem v panelech ještě před instalací vyměnit diody za FET-diody.
Panely ještě nemám, tak to nemohu ověřit. Ale ten dodavatel mě strašil
tím, že box s diodami je snad nerozebiratelně zavřený a zalitý.

Ono to vypadá jako sranda, ale úbytek na těch diodách bude slušný.
Pokud bych dal na kolmou stěnu 5 panelů (víc se mi tam nevleze), tak je
budu muset asi zařadit do stávajícího stringu s dalšími 11 panely.
A pokud těch ostatních 11 bude už ve stínu, tak na jejich 33 diodách
utluču nejmíň 10% celkového vyrobeného výkonu.

Možná pak nastane čas na nějaké DIY řešení optimizéru. Aspoň po celých
sekcích.

PL