Re: Komplexní transfigurace hvězda - trojújelník

Lubor Otta butan na centrum.cz
Čtvrtek Červenec 20 10:54:31 CEST 2023

Ano wek má pravdu, ta transformace na hvězdu má smysl třeba u VF obvodů, kde kvůli konstrukčnímu provedení nahradím filtr z T-článku Pí článkem.
V energetice to nemá praktické využití ale jeden důsledek to má.
Pokud mám ve vesnici činný odběr na jedné fázi, tak na konci vesnice stojí trafo na 22kV a z něj už vedou jen 3 dráty.
Takže to trafo mi vlastně překlopí hvězdu na trojúhelník a při té příležitosti vytvoří jalové proudy ve 2 fázích. Za ty naštěstí neplatíme, ale kdyby se majiteli toho trafa účtovalo stejně jako mně doma, tak by si rozvoďáci (majitelé toho nízkonapěťového rozvodu) pěkně mastili kapsy.
 Lubor

> Od: "wek" <konfera na efton.sk>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 19.07.2023 22:42
> Předmět: Re: Komplexní transfigurace hvězda - trojújelník

Aha, a este co je neintuitivne je to co je v nadpise, ze  predsa ked sa pouziju tie vzorceky na transfiguraciu delta-ypsilon tak tam vzniknu dva kondiky zo stredu na dve fazy, no a to predsa su dve ciste jalove zataze na tych dvoch fazach, ze.

Ale co je v tej transfiguracii zamlcane je, ze ten bod co sa nakresli do stredu, nema ten obvykly "stredovy" potencial. Alebo inaksie povedane, tu transfiguraciu treba spravit spolu aj so zdrojmi. No a ak to chceme zapojit tak aby v strede bol ten nulovy potencial tak treba pridat zdroj (alebo dva), ktore presne zodpovedaju tomu cinnemu vykonu, co z jednej fazy vyteka a do druhej vteka...

3f som vzdy nenavidel a Tesla by si zasluzil vyzauskovat.