Re: Elektroměr

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Červenec 19 09:24:05 CEST 2023

Ale ten máte. Je to ta zmíněná vyhláška č. 359/2020 Sb., § 13, pro
měření typu C se nezmiňuje o jalovém výkonu. Bohužel je tt. vyhláška
logicky sporná, protože zákonodárci nedošlo, stejně jako mně, že je
možné zapojit mezi 2 fáze něco, co má čistě jalový odběr ale elektroměr
to vyhodnotí jako kladný činný v jedné a záporný činný ve druhé fázi.

Já jsem původně chtěl napsat Křečkovi, aby s tím koukal něco udělat, ale
došlo mi, že se na to stejně vykašle, je to problém spíš solárníků než
běžných lidí. A zřejmě by to nebyl problém vůbec, kdyby elektroměr ten
záporný odběr opravdu měřil. Ale on ho zřejmě prostě ignoruje.
Pokud by ho měřil, v důsledku by se to patrně za účtovací období (1
měsíc) ostatními spotřebiči srovnalo na nulu, resp. do kladných hodnot a
bylo by po problému. Ale kreativita některých lidí při výkladu
popletených zákonů zřejmě nezná mezí.

Mrazík