[komercia] Kniha o programovacom jazyku C

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Sobota Červenec 15 15:29:55 CEST 2023

V těchto vedrech se stejně nedá nic pořádného dělat a přečíst si tuto
knihu určitě stojí za to. Opravdu jen jako oddychovou četbu. Shrnuje
zřejmě několik let zkušeností s architekturou AVR a překladačem gcc.
Pokud nepoužíváte styl Arduino, najdete tam mnoho cenných informací.

O té Ariane 5 jsem četl, že tam ty kontroly přetečení byly, ale
byrokratickým rozhodnutím byly z důvodu větší efektivity vypnuty. Ale
zřejmě to jen hází jeden na druhého, těžko říct.

Hezky udělaná je ta aritmetika v pevné čárce na konci. Plovoucí čárka je
na samostatnou knihu, třeba i gcc pro MSP430 a PDP-11 (jen co vím) to má
divně, zřejmě kvůli vnitřní struktuře cpu. A PDP-11 je vůbec celé divné,
endianita (__BYTE_ORDER__ = 3412) je dost na hlavu.

Nic z této knihy mi nepřipadá zbytečné. Našel jsem tam pár věcí o
kterých jsem netušil, že v C existují, ale nikdy jsem to nepoužil a
podle popisu ani v budoucnu nepoužiji.

Děkuji a ať se daří i v budoucnu.

Mrazík