kviz na piatok: EMC testovanie

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Sobota Červenec 15 09:26:43 CEST 2023

Tak to jsem tím vůbec říct nechtěl. Základní výzkum, který se v CERN
provádí potřebný je. Přímý přínos asi nebude moc vidět. Ke špičkovému
výzkumu patří i špičková technologie a právě rozvoj technologií je
hlavním přínosem těchto pracovišť.
Ale měli by si páni vědci uvědomit, že přístroje, které ukazují na svých
obrázcích jsou pro běžného smrtelníka nedostupné. Živnostník, si může o
nějakém LeCroy nechat jen zdát, protože si vydělá jen na obyčejný Owon.

Chápu, že se chce někdo pochlubit, to je lidské, dělám to taky. Ale měl
by uvážit kde a kdy. Jinak se může stát, jako tady, že dostane na blbou
otázku blbou odpověď. Ale předpokládám, že balů je inteligentní člověk a
tak to pochopí.

Ostatně já také nevykládám v místní hospodě o tom co dělám. Jsou pro to
dobré důvody
1. Místní učitel, který si stěžoval, že není dodnes znám vzorec pro
výpočet objemu dřevěného sudu o mně prohlašuje, že jsem čaroděj, protože
jsem mu ukázal jak tyto vzorce odvodit pomocí infinitezimálního počtu.
https://kizarm.github.io/math/sud/index.html
2. Když jsem několika elektrikářům vysvětloval, že elektromagnetická
energie se podle Maxwellova modelu šíří ne po těch drátech, ale všude
kolem (Poyntingův vektor), považovali mě za šílence.
3. Lidi by mi mohli rozbít hubu.

Mrazík