Re: [OT] Chytré hodinky/náramek se skutečně fungujícím měřením tepu a krevního tlaku

zdkaspic.hw zdkaspic.hw na seznam.cz
Pátek Červenec 14 01:35:01 CEST 2023

Zdravím,

Také něco přidám  ... s křížkem po funuse ....

Při čtení debaty jsem si vzpomněl, že jsem kdysi na problematiku
"nepřímého odvození krevního tlaku" narazil
a poněkud jsem pak znejistěl v přesvědčení, že to bez "manžety, balónku
a rtuti" nejde.
Zde je článek, jak si zbastlit jednoduché EKG ...
ECG Display With Arduino : 13 Steps (with Pictures) - Instructables
<https://www.instructables.com/ECG-Display-With-Arduino/>

... autor tam uvažuje o dalších rozšířeních a zmiňuje i měření tlaku -
viz udstavce před koncem,
poslední cituji:
----
Pulse arrival time
<https://en.wikipedia.org/wiki/Pulse_wave_velocity>(PAT) or pulse
transit time (PTT) is the time interval between a R wave in the ECG and
the measurement of the pulse on (e.g.) your finger with a pulseoximeter.
Pulseoximeters are very easy to build. It seems thatpulse arrival time
is related to blood pressure
<https://awesomeopensource.com/project/GCY/Continuous-Non-Invasive-Blood-Pressure-Research-Platform---ECG-and-PPG-Pulse-Arrival-Time-Based->.
It needs calibrating for each individual but then it's a simple
non-invasive way ofmeasuring blood pressure
<https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6462898/>over a whole day.
It can also be used to estimate arterial stiffness. There is alinear
relationship <https://www.mdpi.com/2227-7080/5/2/21/pdf>between pulse
transit velocity and systolic blood pressure.
---

Ač též tlakoměrný bezvěrec, vyrozuměl jsem z toho, že po nějaké
kalibraci (skutečným tlakoměrem), která zohlední rychlost šíření pulsu v
žilách, vzdálenost měřícího bodu (hodinek) od srdce, a bůhvé co ještě,
to nějak spočítat půjde a po nějakou dobu si to možná zachová i nějakou
relevanci (do první hospody, kde si příslušně zředím krev :-) ).

Jinak co už najít nedokážu, tak článek z nějaké staré sdělovačky, kde
byl obrázek z osciloskopu, jak Ti OMRONI a jim podobná zařízení měří.
Prakticky šlo o velmi husté průběžné měření tlaku a následné vyhodnocení
obálkové křivky, kde mne překvapilo, že na jejím poměrně hladkém povrchu
byla systola a disastola indikována výchylkou v řádu procent celkového
rozsahu - nepochopitelné, že z toho něco mohli určit a nepovažovat to za

O trampotách s měřením vlastního tlaku
a reakcích doktorů na něj se raději rozepisovat nebudu.

;-) :-)

Přeji dobrou noc

.Z.K.