Re: Elektroměr

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Červenec 13 16:28:16 CEST 2023

No jo, ale já jsem vám to s tím kondíkem prostě nevěřil. Myslel jsem si,
že když to spočítám, že se ty členy nakonec nějak vymlátí a zbude nula.
To je _příšerné_ zjištění. Integrací přes periodu vyjde energie
E=π*√3*C*U^2 ; U je efektivní fázové napětí, C kapacita
v jedné fázi, ve druhé to samé s opačným znaménkem. Tedy  jestli jsem se
v těch sinech a cosinech nějak nezamotal, ale vidím z toho, že
principiálně by to tak mohlo být. Pro indukčnost to počítat nebudu,
vyjde to podobně, jen to bude složitější.
Takže svářecí transformátor, které se dělaly na sdružené napětí jen
zapnete a už platíte. A budete platit i když vám za "záporný" odběr
nebude nikdo nic počítat. Hrůza. To je prostě lumpárna, kterou bychom
neměli trpět. Ať jde celá Evropská Unyje do prdele. Promiňte, ale už
jsem to prostě nevydržel.

Mrazík