Re: Li akumulátor 9V

Čtvrtek Červenec 13 08:20:26 CEST 2023

A protože mi zrovna docházela 9V baterie v měřáku, tak jsem to vyzkoušel:
dvě Li-Ionky z e-cigarety se tam vlezou, spojené do série mají lehce přes
8V, měřák funguje. (Vybitá 9V měla 7V a měřák ještě šel, symbol vybité
baterie někdy ukazoval a někdy ne.)

Jinak pozor, měl jsem kdysi měřák, který když měl hodně vybitou 9V baterii,
tak začal ukazovat blbosti - tzn. začal špatně měřit. Ona je tam nějaká
zenerka jako reference a když se baterie vybije tak, že už na ní nezbyde
dost napětí, tak ta reference ujede někam do pryč. Přestože LCD displej
ještě pořád funguje bez ztráty kytičky.

P.K.

st 12. 7. 2023 v 19:35 odesílatel Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>