RC snubber - Vypocet

Středa Červenec 12 18:25:21 CEST 2023

Ono to optimum bude závislé na zátěži. Ale obecně kondenzátor tak velký,
aby při pohybu kontaktů po rozpojení narůstalo napětí pomaleji, než
odpovídá el. pevnosti v narůstající mezeře mezi nima. Minimální odpor
tak velký, aby vybití kondenzátoru při sepnutí kontakty nesvařilo, tedy
aby proud nepřekročil max. přípustný krátkodobý proud kontaktů. Pokud
máte indukční zátěž a chcete potlačit zákmity, musíte utrefit takovou
kombinaci RC, aby Q toho RLC obvodu bylo pokud možno pod 1.

Anděl