MPPT, dotaz

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Červenec 8 18:04:41 CEST 2023

Pustil bych tam rovnou DC. Spočítané trochu tak, aby to vycházelo přiměřeně.

Původní termostat použít jen jako havarijní.
Nenechat spínat silový přívod, ale spínat malý stykač. Ideálně běžné
provedení
stykače se 3 výkonovými a jedním pomocným kontaktem.
Výkonové spojit do série, a případně ještě doplnit diodou a kondenzátorem.
Myšleno na silové lince, tj. vychytávka pro ošetření vypínání DC.
Ale ten mechanický termostat nechat jen jako havarijní. Nastavený třeba
na 80°C.

Provozní termostat pak elektronický třeba na 70°C s IGBT tranzistorem za
pár korun.
Pomocný kontakt toho stykače by pak i uřízl napájení tomu provoznímu
termostatu.
Takže v případě nějakého ne-zcela-fatálního problému by ten havarijní spínač
vypnul proud tím odepnutím napájením regulátoru, a teprve při fatální poruše
(nějaký totálně spečený IGBT) by to odepnuly ty silové kontakty.

A jako obvykle (aspoň u mě je to obvyklé) nějaký nezávislý systém, který
to umí
v případě poruchy odříznout. Třeba jednoduchá Blue-pill nebo jiná laciná
deska,
monitorující průtok vody, tlak, proud a teplotu.
A na základě toho by pak uměl zastavit vodu a vypnout ohřev, nebo aspoň
varovat.
(to je ideální stav, v praxi třeba jenom něco z toho)

PL