Re: Hybridní solár včetně dotace svépomocí - jde to?

Martin Záruba swz na volny.cz
Pondělí Červenec 3 14:47:03 CEST 2023

V prvním odstavci máte pravdu, pokud jde o energii, kterou prodám. Ale
tu já nemyslel. Jde o energii, kterou vyrobím a spotřebuji. A za tu
NEZPLATÍM distribuční poplatek. Jinak řečeno: V důsledku mé FVE na mě
distributor vydělal míň.

Pokud přibude elektroaut, budete mít pravdu. Ale jak moc přibude je
otázka. A hlavně: Kdo bude mít dost výkonnou FVE, bude nabíjet doma. Kdo
bude pracovat tam, kde v době, kdy je v práci, bude nabíjet, často přes
FVE zaměstnavatele, síť také moc nezatíží a nedovedu si představit, že
pro toho, kdo bydlí na sídlišti a nemá možnost nabíjet doma ani v práci,
je elektromobil použitelný.

Správně jste řekl, že "Distributor přijde o nezasloužené zisky". Ale
tomu se bude bránit. Možností má víc a nevím, jak to nakonec dopadne.

Martin Záruba