Re: Směr klidového proudu G malého MOSFETu

Pondělí Leden 30 10:12:10 CET 2023

Vzhledem k tomu, že u paměťových buněk ve flash pamětích se daří udržet
náboj na G i desítky let, spíš bych to viděl na povrchové proudy po
pouzdru a po desce. Vzpomínám jak u našeho sálového EC1021 technici
chodili se "stetoskopem" z telefonního sluchátka, osahávali s tím různé
signály na TTL obvodech a když uslyšeli nepravidelné praskání, začali
proškrabávat na DIL pouzdrech mezery mezi nožičkama. Takže migrace iontů
po povrchu funguje i při pokojové teplotě a normální vlhkosti vzduchu a
končí pokovením povrchu pouzdra. U zařízení, které vyrábím, to byly
podobné zkušenosti, jenže s mohutnými efekty. Polarizovaná drenáž je v
nevytápěné budce, vlhkost vzduchu stejná, jako venku. Rozdílové napětí
mezi kolejí a potrubím by mělo být do 70V DC, ale bývá tam i 200.
Pouzdra TO220 tohle zvládají bez problémů, ale jen po dobu záruky. Potom
to obvykle při podzimních mlhách vyhořelo a dlouho jsem nevěděl proč.
Teď už to silikonuju a je klid.

Anděl