Re: OT: mladý elektrikář

ajtservis info na ajtservis.cz
Sobota Leden 28 14:28:38 CET 2023

take prihodim "elektrikarskou" prihodu nekolik dni zpet.
byl jsem pozadan kamaradem staro_elektrikarem, majitelem pidi firmy k
vicemene pasivni podpore pri praci na FVE. jednalo se o update firmwave
stridace + prvni pripojeni a zprovozneni baterkove krabice. update notas
+ usb kablik oboustrane placatej a koupenej mega dlouhej a sakra tenkej
= za me problem :-) sw. od cinana, dodanej ofiko
zastoupenim/disributorem znacky cr/de v cinstine. na tlacitkach sw. jen
ty klikyhaky(popsano v navodu, co je co). kontrola, ze notas poznal
nejake nove USB a je bez "!", ok. vlastni upload podezrele rychlej a sw.
se sam zavrel. chyba, nelibi se mi. podruhe uz zacal lezt bargraf a
trvalo to "dlouho" a na konci hlaska "ok" a sw. zustal. prohlaseno za
ok. restart vseho, pripojovani na wifi i do cloudu a zaznamenana zmena
fw. takze male vitezstvi.
pripojeni baterkove krabice ethernet kabelem + uprosted rj45 rozdvojka
kde v jedne dire rj45 konektor + 120r. zjisteno, ze jde o CAN linku 120r
je asi zakoncovaci ? podle zprav v cloudu, baterky = "neco je spatne".
stridac ani baterky, oboje v cene xkkc nemaji LCD jen ledky, asi aby se
to neprodrazilo. takze jen ten pos...j cloud, nebo direct wifi.
takze tupa kontrola kabelu, co tahali mlado_elektrikari co si kamarad
pestuje od ucnaku a jsou sikovny. za tento pritup pochvala pro kamarada.
vzal si je na "vychovu" po par letech pokusu mit ve firme svoje nebo
externi makace. pokazde se to nejak pokazilo(prihody nezkutecne:-)).

zjistena spatne zapojena rozdvojka(schovana ve zlabu), ac od dodavatele
fotka_obrazek, sem stridac, sem baterky, sem dongle_120r. ale cloud
porad nic. samozrejme po opakovanem restartu vseho a pripojovani do
cloudu. rikal jsem si, kdyz je to CAN linka, dame ji naprimo bez blbin,
je to 2 - 3 metry, takze na jistotu.
pri vytahovani rj45_can konektoru na strane baterek, kde je simulovany
neznicitelny robustni konektor jako "navlek/obal" na bezny rj45
konektor, chybka. kluci to proste malo zastrcili a nezacvakli, takze
pripojeni zadne :-) oprava spojeni, opakovany restart + saskovani s
cloudem a hura uz to jelo. ja jsem si na privod baterek povesil
dc_klestak, takze najednou bylo videt presne kolik a jakym smerem tece
proud. odezva a identifikace problemu pres wifi, nebo cloud je mizerna.
dc_klestak kamos obratem zakoupil :-)
clovek by rekl prace a dignostika na 20 -30min a my tam smrdeli skoro 4h
ve dvou. :-) takze takovejch teoreticky placenejch hodin a pritom takova
blbost.
tomik.
p.s. na znacku stridace a baterek se me neptejte, jsem vazanej
mlcenlivosti. az si jednou cinan vzpomene, tak druhej den nemusi
fungovat zadna FVE, vsechno i fw. pres cloud .

AJT SERVIS s.r.o.

Oparno 65
Velemín

ICO:04203879