C while for..for....for

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Leden 27 17:14:40 CET 2023

Já si pořád neumím představit 11-rozměrnou sadu dat, kterou by šlo v
rozumném čase projít. 11 rozměrný vektorový prostor snad používá teorie
strun, ale jak se v tom dělá numerika netuším, rozhodně v tom nejde nic
"procházet".
Snad nejsložitější objekt, se kterým jsem pracoval je Riemannův tenzor
křivosti, ale ten má jen 4 indexy, které mohou nabýt hodnoty 0..3, takže
procházíte jen 256 členů a to se dá udělat. Zase ty členy jsou poměrně
složité výrazy, takže pokud není metrický tenzor čistě diagonální,
končíte, protože potřebujete jak jeho kovariantní, tak kontravariantní
tvar a udělat inverzní matici 4x4 obecně pomocí nějakého "vzorce" nejde.

Mrazík