lasery po roce

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Leden 25 17:12:49 CET 2023

Myslím, že je to spíš opravdu jen domněnka.
Polovodičové lasery se dost špatně regulují analogově. A jde to jen v
dost úzkém rozmezí.
Proto se analogová regulace nepoužívá a výkon se reguluje jen digitálně,
pomocí PWM.
Takže tam máte 90% času plný výkon a 10% času nic.
Tudíž na nějaké proudové přetěžování to vliv nemá, ten plný proud tam
teče stejně.
Takže to může mít vliv maximálně na termální přetěžování. Ale ty lasery
mají celkem slušné chladiče s ventilátory s velkým průtokem.
A ztrát tam zas není tolik.
Já mám sice jen 1-diodový laser, ale ten je i po delší akci prakticky
úplně studený.
Těch 15W ztrátového tepla není na ten chladič a výkonný ventilátor nic.

PL