UV LED na desinfekci vody

Středa Leden 25 10:41:03 CET 2023

Dřív se vyráběly hlavně ledky UVA, UVC byly hodně drahé. Někdy za covidu
se to zlepšilo, teď je ledek UVC spousta a za lidové ceny.
https://www.tme.eu/cz/katalog/diody-led-uv_113370/?s_field=accuracy&s_order=desc&search=UV%20led&mapped_params=754%3A1807705%3B
Ledky UVC mají maximum někde 270-280 nm, třeba to pro sterilizaci stačí.
Nízkotlaká rtuťová výbojka má čáry 184 a 254 nm, měla by na tom být líp.
Ale taky jde o účinnost té výbojky a ledky. Kdybych to porovnal u
výbojky a ledek UVA na exponování tišťáků, tak výbojkou 150W jsem svítil
13 minut a ledkama 20W půl minuty. Tak snad i ty ledky UVC budou lepší,
než výbojka. Taky záleží, jak daleko daná vlnová délka ve vodě dosvítí.
Možná těch280 nm na tom bude taky líp.

Anděl