RE: Umělá inteligence

hw na prelude.cz hw na prelude.cz
Sobota Leden 21 19:02:57 CET 2023

Rozhovor úžasný, jenom mě trochu mrazí - někde jsem četl, že to nejhorší, co můžeme pro lidstvo udělat, je naučit AI vědomě lhát. Máme našlápnuto.

Pavel Kutina

Sent from MailDroid

-----Original Message-----
From: "Petr Zahradník" <clexpert na clexpert.cz>
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Sent: so, 21 led 2023 18:32
Subject: RE: Umělá inteligence

Ono je potřeba si uvědomit, že ten velký jazykový model není znalostní báze z celého světa. Snaží se odpovídat na dotazy, které mu jsou pokládány. Něco ví, něco si vymyslí, protože vychází z toho, co ví. Prostě se to snaží domyslet. Neumí počítat, neumí hledat v internetu, prostě zapojí tu svou umělou inteligenci. Něco se mu povede, něco se mu nepovede, na něco je vhodný, na něco vůbec. Rozumíš, on není děda Vševěda, on je natrénovaný, aby uměl odpovídat, jak by to asi mohlo vypadat. Mrkni třeba na tohle:

http://media.clexpert.cz/smeti/chatgpt1.jpg
http://media.clexpert.cz/smeti/chatgpt2.jpg

Žádný přírodní park Džbán tu není, ani botanická zahrada, městská hradba je také zajímavá 😊 Ale podívej se, na co jsem se ho následně ptal a jak reagoval. On ten park prostě posune, kam si budu přát, změní mu rozlohu, cokoliv. A tam vždycky vychází z toho, co asi ví o té Praze, Rakovníku, Brně, tak se to tam snaží nějak nacpat a udělat mi radost 😊 Takový malý žáček u tabule s bujnou fantazií 😊

Zeptej se ho třeba na odkazy na nějaké články zdrojů v internetu. On je bude vymýšlet, ale nebudou fungovat. Tak se omluví, vymyslí další, zase nebudou fungovat, zase se omluví, zase vymyslí jiné…

A pak mu zadej, ať vymyslí básničku nebo žádost nebo text nebo povídku. Nebo ať nad něčím začne teoretizovat. Ať z krátkého textu vymyslí delší. A v tom bude machr.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz<mailto:clexpert na clexpert.cz>
mobil: 602 409 601
http://www.clexpert.cz<http://www.clexpert.cz/>, http://www.zahradniksebavi.cz<http://www.zahradniksebavi.cz/>
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem