jak na hodiny

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Leden 21 13:34:59 CET 2023

Možná to nemusí být tak zlé.
U jednoduchých jednofunkčních výrobků to asi platí. Takže třeba ty
hodiny, které jenom hodinují, je zřejmě lepší koupit.
Ale u různých multifunkčních zařízení, které nemají tak přímočaré
použití, to často neplatí.
Mnohdy uživatel zjistí, že dané zařízení je nedomyšlené, nelogicky
použitelné nebo poruchové.
A zde má bastlířství podle mě stále své místo. Buď se třeba inspiruju a
udělám zařízení jiné, které je (podle mě) lepší a logičtější.
Nebo použiju to stávající jako polotovar, který dotvořím k obrazu svému.
Píšu to, jako by to platilo jen pro něco, co už jsem si koupil. To
samozřejmě tak být nemusí. Můžu se inspirovat jen inzerátem na
Aliexpressu, třeba.

No a pochopitelně pak kategorie zařízení, které jsou třeba v profi
provedení příliš drahé nebo jinak nedostupné.
Tak si je zbastlím ve zjednodušení podobě.

Samostatnou kapitolou jsou zařízení, u kterých cesta je cíl. Které jsou
třeba pro mě složité či nepochopitelné, a tak se je snažím formou
bastlení poznat.
V mém případě jsou to třeba shodou okolnosti věci v oblastí laserů (když
vedle běží to laserové vlákno).
Ani ne tak kolem samotných laserových diod, ale v oblasti optické trasy,
technologie FAC a podobně.

Takže (zatím) depresi ze své zbytečnosti nepropadám.

PL