Bastlení, bylo Re: jak na hodiny

Martin Záruba swz na volny.cz
Sobota Leden 21 12:19:55 CET 2023

Když jsem se nadchl pro fotovoltaiku, ale způsobem, abych co nejvíc měl
vše pod kontrolou, tedy ne "jedna bedna co dělá vše a nevím jak", koupil
jsem samostatné články LiFePo a k nim i doporučovaný balancer. Ukázalo
se, že sice fungoje, ale balancovací proud je natolik malý, že opravdu
vyrovná jen malou rozváženost, ale v žádném případě není schopen pomoci
slabšímu článku, ať už při nabíjení nebo při vybíjení. A tak jsem
uvažoval o stavbě vlastního balanceru na principu magnetické vazby mezi
články (zjednodušeně: elektricky zapojené do série, magneticky
paralelně). Snad i první pokusy nebyly úplně neúspěšné, ale pak se mi
dostal do ruky Výkonový balancer HA02 | Výprodej součástek (hezkyden.cz)
<http://www.hezkyden.cz/shop/vykonovy-balancer-ha02/>. Zjevně opravdu je
schopen dodat až 10A balancovacího proudu a funguje velmi dobře. Ale
zajímalo by mě, jak je vlastně udělaný. V ARadio 7/2022 má být článek
ing. MIchala Černého o tomto balanceru. Nemáte někdo kopii tohoto
článku, nebo alespoň schéma? Nechci to stavět, při ceně, za kterou jde
koupit to asi opravdu nemá cenu, ale jsem zvídavý.

Martin Záruba