jak na hodiny

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pátek Leden 20 16:58:55 CET 2023

Ahoj vespolek,

V koupelně máme různé hodiny. Tedy si tak, že jsem před mnoha lety
nechal v koupelně kalkulačku, která ukazovala hodiny a když jsem jí
chtěl uklidit, tak mi bylo řečeno, že to nelze, protože hodiny se hodí k
identifikaci, jestli je čas běžet na autobus, nebo nanášet další vrstvu.
Pak se kalkulačka rozpadla, tak jí nahradil takový levný malý digitální
budík a tak dále.
U levných digitálních budíků je nevýhoda, že mají celkem mizerný displej.

Tak jsem si říkal, že provedu nějaký upgrade a zužitkuji e-paper
displej, co mám v šuplíku a že to bude veliká paráda. V koupelně není
lepší zdroj energie, než baterka.
Trochu problém je, že moc nevím, jaké k tomu použít vhodné doplňky.
Dovedu si představit, že k tomu vrazím ESP32 a nastavím NTP server. Pak
bude životnost baterky tak dvě hodiny.
Takže jestli použít nějaký vhodný osmibit? který bude možné napájet
přímo z LiPo baterky? Obsloužit displej s rozlišením 200x200 nebo
400x300 bude chtít nějakou rozumnou hodinovou frekvenci. Takže použít
buď procesor s možností sekundárního oscilátoru pro digitálkovej
krystal? Nebo si poskládat druhý oscilátor a ten přivést na vstup procesoru?

Nebo použít nějaký hotový RTC obvod, který půjde nastavit na puls per
minute a probouzet procesor jen na překreslení?

Nebo jaké jsou vlastně trendy v této oblasti?

Tedy krom možnosti "vykašlat se na to a koupit produkt":
https://www.lidl.cz/p/auriol-nastenne-hodiny-do-koupelny/p100349942

Díky za podměty
Jindra