OT: dotaz na instalatery. pripojeni Al-PEX 16mm za vnejsi prumer, udrzeni max. prutoku ?

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pátek Leden 20 14:18:13 CET 2023

DD,

Urobil som v byte podobne. Na teplu a studenu vodu som namontoval regulator, nastavil na vystupe 3 bary
A vysledok je potesujuci. Baterie nestriekaju, v sprche sa minie menej vody a celkova hlucnost sa vyrazne znizila
Urobil by som to znovu. Ak to chapem dobre (my sme na 2.NP z 13) tak tlak v stupackach musi byt taky aby to uplne este normalne tieklo cize sa vyreguluje tak, ze niekde v strede je to optimalne. No nie pre nas dole.
Aj tie razy vyrazne ustali. Pred regulatory som este namontoval filtre (kovove sitka) ako kaze vyrobca regualtora
ak by niekto chcel urobit to iste. A celkova spotreba vody klesla. O kolko uvidime nabuduci rok.
Predtym som sa snazil obmedzit prietoky zatvaracimi ventilmi (co su pred kazdou bateriou) ale to samozrejme
nefungovalo - sustalo to ak niekto pustil vodu inde tak klesol prietok vody vsade. Takze ventily otvorene naplno
a regulatory.

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Thursday, January 19, 2023 7:18 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT: dotaz na instalatery. pripojeni Al-PEX 16mm za vnejsi prumer, udrzeni max. prutoku ?

Chvíli poté, co jsem dodělal barák, tak jsem měl potopu.
Praskl opletený přívod k umyvadlu. Ne v té gumové opletené části, ale v kovovém konci.
Vše nové, staré cca rok.

Když dorazil na kontrolu pojišťovák, tak aniž věděl co se mi stalo se
zeptal: "opletený přívod k umyvadlu, že?"

Vyřešil jsem to na 2 kroky.
Napřed jsem si na vstup do domu namontoval tlakový regulátor a měřáky pro vstupní a výstupní tlak.

Když jsem pak viděl, jak zadribluje tlakoměr na výstupu při zavření pákové baterie, tak jsem přidal ještě malou expanzní nádrž.
Od té doby už jen samá pozitiva a sociální jistoty. Všechno je namáháno mnohem nižším tlakem, problémy v řadu se mě netýkají, rázy od pákovek taky ne.

PL