7seg display driver I2C/SPI

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Leden 18 21:25:00 CET 2023

[preposielam]

Dobry vecer,

neviem, ci nejdem uz po funuse, ale skusim nieco z mojej davnejsej
reserse na tuto temu.

1) Ake napatie chcete aby driver pouzival 3V3 alebo 5V?

2) Ake typicke napatie maju segmentovky? 3V, 2,5V, 1,8V...

3) Aky prud je dovoleny cez 1 segment? 5mA, 10mA, 20mA...

4) Chcete multiplexovany alebo nemultiplexovany typ topologie displeja?

5) Multiplexovane - vsetky radice od MAXIMu, uz ich tu spominali. Snad len
ci potrebujete 4 alebo 8 miestne displeje, bonus niektore maju aj
klavesnicu alebo tlacitka.

6) Nemultiplexovane radice
     74hc595 - klasika
     tlc5940 - pwm radic 16 diod
     tlc nn595 - seriovy register s prudovymi vystupmi od TI.com (najdite
si ich na stranke)
     sct28xx - cina, ma ich TME v ponuke (spominal ich p.Andel)
     mm5450 - seriovy register s prudovymi vystupmi od MCHP

Ja mam postaveny displej s mm5450 a zatial az na jeden maly vypadok funguje
spolahlivo uz vyse 3/4 roka. Nevyhoda je, ze som si musel napisat vlastny
driver, ktory mi zabral asi 2kW pamati v PIC. Potrebuje ale 5V pre chip a
3V3 pre segmenty.
Pokial chcete displej s TLC od TI.com, pozrite si stare schemy zo ZENITu.
Nas kolega Jaromir tam ma krasnu velku displajovu dosku s tymito obvodmi.

Nieco mi poradili tuna v konfere, tak trochu som to doplnil a zase Vam to
posuvam dalej, snad Vam to pomoze a nie len Vam.

A.

Zdravim,

pro nejaky pripravek bych potreboval ridit 10 az 16 sedmi/osmisegmentovek se
spolecnou katodou. Preferoval bych neco, k cemu se nadratuji jednotlive
segmenty, bude to mit nejake spolecne rizeni proudu/jasu, idealne I2C (nebo
SPI) sbernici a moznost ovladat jednotlive segmenty (aby se na tom dalo
malovat i nestandardni znaky), bylo by fajn, kdyby to umelo treba synchronne
blikat segmenty atd.

Nejbliz tomu byl MAX6954, je to sice pomerne draha mrcha, ale to by se dalo
prezit, horsi je, ze jestli jsem dobre koukal do DS, tak ma preddefinovany
"charset" a na nejake rozsevecni jednotlivych segmentu asi muzu zapomenout
(pokud jsem nic neprehledl), jinak by nejspis vyhovoval.

Nemate nekdo neco vyzkouseneho? Na to, abych ridil ty segmentovky naprimo,
nemam nohy a nez si zacnu hrat s expanderama, spis bych koukal, jestli nekdo
nedela neco specializovaneho.

Diky.

Pavel Kutina