Re: [Pátek] 2 vstupový AND na síťové napětí ;)

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Sobota Leden 14 10:34:50 CET 2023

a-ha, první problém je, že používáš obchodní terminologii ABB, které
nerozumím. Ale dobré je, že si umím dohledat výkladový slovník:
https://nizke-napeti.cz.abb.com/blog-razeni-vypinacu-jak-se-v-tom-vyznat-a-cim-vam-mohou-19369

Takže moje 2P2T (dva póly, dvě místa) se v řeči ABB jmenuje řazení 7.
Buď ti tedy obchodník prodá vypínač řazení 7+7, nebo stačí 1+7 a jsi v
pohodě. Pokud ne, tak potřebuješ s toho řazení 5 (nebo 1+1, ještě, že v
tom mají pořádek) musíš udělat to 1+7. Na to budeš potřebovat jedno relé.

V oblasti relé pak záleží, jaký jsi fajnovka. Já se toho nebojím a 10+
let mám v kuchyňské lince zabudované:
https://www.gme.cz/v/1498676/finder-406182300000-rele-civka-230vac-kontakt-250vac-16a-1x-prepinaci
To bych normálně "naprasil" do krabičky pod ten "spínač řazení 5" a nebo
"spínač řazení 1+1", respektive spíš někam, kde máš zdroje k těm
světlometům, tam bych čekal víc místa.

Správnější je použít "pomocné relé", které dáš do rozvaděče. Já mám rád
ELKO EP VS312, zejména proto, že je prodávají cca 700m od mého baráku.
Ale pro konzistenci odkaz ke slonovi, když už je o něm řeč:
https://www.gme.cz/v/1511460/elko-ep-vs316-230v-cervena-pomocne-rele