Jamicon z GM?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Leden 13 16:20:20 CET 2023

Zdravím,

tak to vypadá, že jsme si opět naběhli - pro repasi nějakého "tlustšího"
zdroje jsem potřeboval vyměnit výstupní kondenzátory. Nic zvláštního,
originál Nichicon 3300 uF / 10V, , 105°C, LOW ESR (podle datasheetu max. 25
mOhm). Zadal jsem to nákupčímu s tím, že to potřebujeme rychle, a on našel,
že nejrychleji má GMe Jamicony obdobných parametrů a že by tam někdo dojel.

Nemám GMe úplně v lásce, tak jsem trochu brblal, ale nakonec odsouhlasil.
Ráno přivezl kolega kondenzátory, já je dvě hodiny osazoval - pájení,
fixace, lakování atd., celková montáž, chladič, prostě pruda.

Zdroj jsem zapnul, zatížil - a kdybych nevěděl, že tam jsou nové kondy,
nevěřil bych tomu - rušení na výstupu se víc než zdvojnásobilo, rušení
směrem do napájení taky. Vypadá to, že ESR bude kapku vyšší, než
deklarované.

Vezmu to domů a zkusím "změřit" ESR aspoň orientačně, ale... to je Jamicon
takový sajrajt, nebo GMe už zase / ještě pořád prodává... řekněme... ne plně
autorizované kopie? Den práce v háji, to moc netěší...

Pavel Kutina