lasery po roce

quattrohaje na haje.cz quattrohaje na haje.cz
Pátek Leden 13 16:15:12 CET 2023

tak našel jsem jen 5mm plexi a zkusil na nezaostřeném paprsku 30W po dobu 2
sec. viz foto.
https://photos.app.goo.gl/JGYoM4AY6s6By2pY7

Chtěl jsem také zkusit ten rozptyl ale když jsem zkusil 40cm (nejblíže co
jde) od trubice a 200cm (nejdále co jde) od trubice tak rozdíl je
zanedbatelný.

VL
---------- Původní e-mail ----------
Od: quattrohaje na haje.cz
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 13. 1. 2023 14:10:43
Předmět: Re: lasery po roce
"klidně udělám další pokusy, pěkné je i "gravírování" zrcadla
---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Labaj <labaj na volny.cz>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 13. 1. 2023 13:28:51
" Díky za pokus.
Pěkná fotka. :-)
Z profilu to asi není moc reálné vyfotit, předpokládám.

PL

*******************

Dne 13.1.2023 v 11:43 quattrohaje na haje.cz(mailto:quattrohaje na haje.cz) napsal
(a):

" tak jsem to o polední pause zkusil :) cca 2mm plexi dal jsem ho před
poslední čočku svisle a dal krátký 20W zážeh. Plexi se propálilo z výšky
když kouknu tak dole je více materiálu, tedy má snahu stékat. Průměr
nezaostřeného paprsku je cca 5mm. Zážeh byl asi dlouhý (řekl bych do 1sec) a
jdou vidět i bubliny jak se to vařilo. Na fotce nejde moc vidět , že je to
propálené , ale je tam uprostřed díra a je to kónické. Nevěřil bych, že se
tak špatně fotí plexi , je to zvětšené mikroskopem, pod tím je vidět
pravítko...
https://photos.app.goo.gl/7Mzqj3Eos3cEsHaN7