lasery po roce

quattrohaje na haje.cz quattrohaje na haje.cz
Pátek Leden 13 11:43:53 CET 2023

tak jsem to o polední pause zkusil :) cca 2mm plexi dal jsem ho před
poslední čočku svisle a dal krátký 20W zážeh. Plexi se propálilo z výšky
když kouknu tak dole je více materiálu, tedy má snahu stékat. Průměr
nezaostřeného paprsku je cca 5mm. Zážeh byl asi dlouhý (řekl bych do 1sec) a
jdou vidět i bubliny jak se to vařilo. Na fotce nejde moc vidět , že je to
propálené , ale je tam uprostřed díra a je to kónické. Nevěřil bych, že se
tak špatně fotí plexi , je to zvětšené mikroskopem, pod tím je vidět
pravítko...
https://photos.app.goo.gl/7Mzqj3Eos3cEsHaN7
---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Labaj <labaj na volny.cz>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 13. 1. 2023 10:56:28
Předmět: Re: lasery po roce
" Viděl jsem, jak si tam borec pak místo papíru strčil kousek tlustého
plexi.
Ten nezaostřený paprsek do něho udělal kráter, tedy 3D objekt, na kterém
bylo pěkně vidět rozložení energie v paprsku.
Bohužel jsem neviděl video jak to dělal, jen fotku výsledku. Protože si
myslím, že u svisle postaveného plexi by zřejmě mělo tendenci v okamžiku
natavení stékat dolů.
Pokus by se asi dal snadno zreplikovat na kousku odpadního plexi (já CO2
laser bohužel nemám).

PL

*******************

Dne 13.1.2023 v 9:09 Quattrohaje na haje.cz(mailto:Quattrohaje na haje.cz) napsal
(a):

"
Zdravím, popisi můj postup
Po sestavení jsem vzal ukazovátko laserové dal místo trubice a nastavil
nahrubo držáky se zrcátky aby mi došel paprsek až k hlavě. Čočka je z hlavy
vyndana. Vše pořádně dotáhnout a osadit trubici

Před první zrcátko dát lepící pásku papírovku. Prstem pásku po kulaté hraně
o jedu a mám obrys vstupu pro zrcátko. tuknout do rozsvícení laseru používám
12w a cca pak desetin sec. Na pásce jde vidět bod pálení. U prvního zrcátka
pohybují s trubici aby to šlo na střed. Opakuji dokud to není ok. Pak to
samé dělám na druhém zrcátku a pomocí tři šroubků na prvním zrcátku
nastavují jeho sklon. Paprsek musi jít do stejného bodu vždy když je Y v max
i Min. Pak se přesunu na hlavu a steluji zrcátko druhé. Nikdy se mi
nepovedlo to vše udělat napoprvé tak celou proceduru znovu. Na hlavě musí
paprsek sedět ve všech rozich na stejném místě. Pokud toho dosáhnu je to
trosku o nervi, tak dám zrcátko bokem pod hlavu, nalepim na výstup hlavy
zespodu papírovku a steluji zrcátko na hlavě tak paprsek byl uprostřed.
Zrcadlem z boku sleduji kam to pálí zespodu tě pásky. Pak to ověřím v každém
rohu. Pokud je to vše ok, dotahnu u zrcatek kontramatky a dám do hlavy čočku
používám buď 2, 3 nebo 4". Pak ověřím řezání v každém rohu. Samozřejmě podle
stelovane vzdálenosti musím trošku přidat času tuknuti, to co mi spali pásku
hned za trubici, to polechtka pásku na hlavě.

Čím větší řezná plocha tím to musí být pecliveji sestelovane, mám cca 950x
700mm palitelnou plochu a každá nepřesnost se násobí.

Jak jsem psal že co2 není tak nebezpečný, protože je oplechování, měl jsem
na mysli, ze se cítím bezpečněji, než když je led laser volné na 3d.
Samozřejmě vždy používat ochraně brýle a čekat než se kouř odsaje, jinak se
nedá vydržet v té místnosti

VL

Psáno na mobilu omlouvám se za případné změny slov automatem