Radarové čidlo

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Čtvrtek Leden 12 20:44:54 CET 2023

Nedávno jsem se ptal na jiné než PIR čidlo na rozsvěcení světel a doporučili jste mi radarové s tím, že názory byly smíšené, někdo to vychvaloval někdo říkal, že mu to nefunguje jak by mělo.
Tak přidám vlastní zkušenost:
Samotné čidlo (https://www.ebay.com/itm/202451027735) funguje naprosto podle mých představ, má tak akorát citlivost a zabírá přesně ty prostory, které chci (umístěno u stropu, okruh tak cca 2 metry). Je zajímavé že poblíž něj (tak do půl metru kolem) je citlivost výrazně menší než ve větší vzdálenosti.
Bohužel ho ale chci umístit nad stropní podhled - kazety z lisované minerální vaty. Jsou to 2cm tlusté desky tvořené opravdu jen minerální vlnou (takovou tou, co se používá na tepelnou izolaci), která je jen lehce napuštěná nějakým pojivem a trochu slisovaná, aby to drželo tvar kazet a na pohledové ploše namalovaná malířskou barvou. Říkal jsem si, že to musí být jakožto v podstatě sklo pro mikrovlny perfektně propustné, ale ouha, čidlo to téměř dokonale odstíní. ☹ Netušíte, čím to může být? Představoval jsem si, že minerální vlna se vyrábí v podstatě tak, že roztaví písek a nějak se rozvlákní na tu vatu. Že by byl výchozí materiál tak plný vodivých příměsí? Nebo, že by bylo vodivé to pojivo, které v tom je? Nebo vás napadá nějaký jiný důvod?

Jakub Šerých