lasery po roce

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Leden 12 17:35:16 CET 2023

Trochu bokem k té kameře.
Kameru občas používám na frézce a párkrát i na laseru. Mám na to
nejlevnější USB kameru z Aliexpressu za nějaké 2-3 dolary nebo tak nějak.
Používám ji bez nějaké velké podpory SW toho stroje, jen pro zaměření
nuly a dalšího obrysového bodu pro stanovení přesné polohy obrobku.

Princip je jednoduchý - frézkou navrtám díru třeba 0.5mm, nebo na laseru
vypálím bod. Pak na střed té díry nebo na tu tečku najedu kamerou, a tím
získám offset kamery proti nástroji.
Pak už jenom kamerou zaměřím příslušné body na obrobku a mám jeho
přesnou polohu.
Používám třeba na tišťáky, když jsem z nějakého důvodu nemohl předem
udělat registrační otvory. Pak zaměřím nějaké referenční body a můžu
tišťák vrtat nebo popisovat laserem.
Jinak se ale vždy snažím napřed navrtat registrační otvory, které pak
nasadím na trny a nemusím se drbat s kamerou.

Na kameru to samozřejmě chce krytku na objektiv (pro krátkodobou
ochranu), případně ji sundat ze stroje (když ji nepoužívám déle).
Já to mám tak, že na stroji mám krátkou kolejničku lineáru a kamera je
na vozíku. Tak vozík s kamerou navlíknu na kolejničku a hotovo.
Další možnost by byla namontovat na stroj kousek lišty Picatiny (to je
to, co se používá na zbraních pro montáž puškohledu, laseru a dalšího
vybavení).

PL