lasery po roce

quattrohaje na haje.cz quattrohaje na haje.cz
Čtvrtek Leden 12 12:20:06 CET 2023

ještě snad už poslední body
14; bezpečnost - u CO2 nejde paprsek vidět a je odrážen zrcátky. Proto nikdy
nešahat dovnitř rukou když pálí. To je důvod proč jsem dal i spínač na víko
aby se laser vypnul když není zavřeno

15; spotřeba co si pamatuji u LED laseru (měl jsem tuším "20W čínské") tak
ta spotřeba včetně 3D tiskárny byla kolem 100Wh . U CO2 gravírky jsem na 850
-1000Wh podle výkonu pálení (hodně tam vezme kompresor a chlazení), to je
nevýhoda CO2 :(

---------- Původní e-mail ----------
Od: quattrohaje na haje.cz
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 12. 1. 2023 11:31:10
Předmět: Re: lasery po roce
"ještě pár bodů
8; u LED máte jen čočku, tj. čištění jednoduché očistit čočku. U CO2 jsou
tři zrcátka a čočka. Pokud je špatný airassist tak čočka se zanese za
chvilku a jde rapidně dolu výkon pálení

9; u LED jezdí LED, tj.míří přímo dolu na materiál - když se přenese
"gravírka" tak to je pořád +- seštelované . U CO2 jezdí hlava, tj jakmile se
trošku hne s gravírkou tak se rozjedou odrazy v zrcátkách a může to v
některých rozích pálit špatně - měl jsem problém se dřevěnou podlahou na
půdě - průhyb :) než jsem na to přišel

10; čím větší plocha u CO2 tím lépe, ale tím zase horší na seštelování -

   a; ve všech rozích musí paprsek jít správně

   b; pokud je špatný odtah , tak můžou splodiny mezi zrcátky snižovat výkon
(projevuje se , že místy je materiál nepropálen, pokud pálím výkonem co je
na hranici propálení materiálu)

11; co nejméně bodů doteku materiálu a roštu (nejlépe udělat hroty). Když
jsem měl plochý rošt, tak všude kde to projíždělo a řezalo byl zespodu
odrazem rozptyl a opálení

12; uklízek odpad co spadne dolu - stalo se mi, že chytnul :) - tj. z tohoto
důvodu je dobré u gravírky být stále. Chtěl jsem např. si udělat upozornění
na email až dojede, ale nechci

13; čištění CO2 - cca chce to každých cca 14dní všechny pojezdy, zrcátka a
čočku očistit. Tvoří se na tom takový lepivý povlak, pokud nejsou silné
převody může to pak zadrhávat

VL

---------- Původní e-mail ----------