[OT] mojedane.cz

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Pátek Leden 6 16:37:11 CET 2023

Daňová informační schránka není žádná schránka ve smyslu komunikace. Je to jejich evidence peněz na daňových účtech, evidence podání, listin. Do daňové informační schránky můžeš jen nahlížet, pak vidíš, jestli jim něco nedlužíš, nebo oni tobě, a jestli jsi podal přiznání k dani apod. Například, když ti vznikne nějaký nedoplatek, finanční úřad nemá povinnost ti to sdělit. Zajímavé, že? 😊 Takže je vhodné se tam občas koukat.

Jinak, pokud jsi podnikatel, a neměl jsi datovou schránku (to je zase něco jiného), tak ti ji teď zřídili, ne? Nevím, co myslíš tím "po staru". Zkus to upřesnit. Podávat přiznání se dá v dnešní době elektronicky asi třemi způsoby, je v tom trochu bordel. Občas některý způsob nefunguje nebo funguje blbě.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jindrich Fucik
Sent: Friday, January 6, 2023 3:09 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: [OT] mojedane.cz

Ahoj,

nevím, kde jinde bych se zeptal a tady je dost lidí, se zkušenostmi se státní zprávou.
Potřebuji udělat nějakou změnu v domovní dani. Stát mi nabízí, že se mohu bankovní identitou přihlásit na portál mojedane.cz a tam to zaklikat. Trochu mne děsí, že používají slovo "daňová informační SCHRÁNKA". Vzhledem k tomu, že některé města ráda mění ty své daňové indexy (IMHO častěji než je zdrávo), tak bych nerad, aby se finančák rozhodl, že mi bude posílat informace do nějaké schránky a bude očekávat, že si je tam vyzvednu, nebo snad že jí budu pravidelně hlídat.

Netušíte, jestli lze odeslat přiznání, ale zároveň očekávat odpověď "po staru"?

Díky