TTS

Jindroush na seznam.cz Jindroush na seznam.cz
Úterý Únor 28 10:42:07 CET 2023

Četl jsem předchozí zprávy trochu povrchně, ale takové ty vrcici mluvící
generátory z osmibitu, které mají pár kilo, ty jsou fuj? Ve smyslu
nesrozumitelnosti?

"---------- Původní zpráva ----------
Od: Miroslav Mraz <mrazik na volny.cz>
Datum: 28.02.2023 10:03:26
Předmět: Re: TTS

Po dvou dnech práce docházím k něčemu podobnému. Vysvětluje se tím i ta
díra v software. Ten espeak používá sice fonémy, ale dělá to tak
složitě, že by se to stejně nikam nevešlo.
Zadal jsem si to moc obecně. Kdybych si řekl, že udělám mluvící
teploměr, napadlo by mě namluvit si těch pár číslic a slov, sestříhat,
vyexportovat to po částech, převést třeba do GSM6.x a to pak přehrávat.
GSM kompresi dokáže i malý Cortex-M0 a zřejmě by se to vešlo do 64KiB
flash. Dokonce jsem to už pro někoho dělal, tuším, že to byl
radioamatér, který chtěl něco zautomatizovat.
Rychlejší ARM s externí flash zvládne mp3 v hodně dobré kvalitě, to mám
také vyzkoušeno.
Z toho je zřejmé, že tohle se na 8-bit moc použít nedá. I když s externí
flash by to také šlo, wavy by byly jen o hodně větší. Takže tím končím.

Mrazík