Automaticka prepinaci krabice dvou napajeni 230V~

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Pondělí Únor 27 16:28:34 CET 2023

To je případ jedné chybějící pojistky, která měla být na výstupu toho přepínače a pohodlně si přehořet spolu s vyhozením jističe okruhu 1 ne?

Na druhou stranu, měl jsem podobnej případ, kdy tam ta pojistka byla, problém byl, že obsluhující personál, který měl dělat pravidelné zkoušky startu diesel generátoru, tak netrefil tlačítko a shodil právě ten výstupní jistič.

---------- Původní e-mail ----------
Od: M. <milger na pobox.sk>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 27. 2. 2023 13:08:00
Předmět: Re: Automaticka prepinaci krabice dvou napajeni 230V~

Zdravim,

samozrejme netusim na co konkretne to potrebujete.

Dovolim si ale upozornit na jeden, dobre mysleny dizajn s podobnym
zariadenim, ktory ale vo vysledku dopadol katastrofalne:

Predpoklady boli:

-  2 oddelene samostatne napajacie okruhy.
-  Servery s dual-power zdrojmi zapojene do obidvoch napajacich okruhov
(redundancia napajania).
-  Zariadenia s jednym zdrojom pripojene cez power switch (predpokladam,
ze ten chcete).

Fatalne zlyhanie sa udialo takto:

1. Porucha (skrat) na zariadeni s jednym zdrojom, vypnuty istic 1. okruhu.
2. Power switch po vypadku automaticky prehodil napajaci okruh.
3. Skrat na zariadeni s jednym zdrojom, vypnuty istic 2. okruhu.
4. Vsetky servery s dual-power a vsetky zariadenia zapojene na uvedene
istice nemali napajanie.

Zaver :

Ak by nebol pouzity power switch, problem by bol iba na casti systemu,

servery by bezali. Takto spadol uplne cely system.

Nechcem tym povedat nic, iba ze, opatrne s automatickym prepinanim

napajania.

Milan

M.