TTS

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Pondělí Únor 27 15:33:59 CET 2023

Trochu problém je, že ty TTS baví lidi na osmibitech, kde jsou nízká očekávání. Takže třeba na AVR knihovny talkie jsou celkem fine. Pak je taková menší Macocha (propast), kdy z hloupého plechového zvuku přecházíš k rozumnému samplovanému zvuku. A ono namluvit dostatečné množství zvuků, pro nějaký použitelný jazyk není moc jednoduché. Takže pak se přesouváme do významné komerce.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Miroslav Mraz <mrazik na volny.cz>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 27. 2. 2023 12:11:56
Předmět: TTS

Tak jsem se rozhodl, že se pokusím naučit nějaký ten malý ARM mluvit.
Vypadá to, že to zase není tak jednoduché. Sice se tak nějak pamatuji,
že nějaké kecátko bylo i na 8051, ale doba pokročila. Akademické
projekty, zabývající se takovou obskurností jako je čeština umřely
přirozenou smrtí a stejně by se to tam nevešlo.
Pak jsem pochopil, že klíčové slovo je "arduino". Ani tak jsem neměl moc
velký úspěch. Vypadá to tak, že dnes se prostě věta pošle někam na gůgl
a odpověď se pak jednoduše přehraje.
Zatím to vypadá tak, že asi budu muset čtené texty převést externím
programem na fonémy a ty pak nějakým engine převést na zvukové vzorky.
Sice to zní poněkud roboticky, ale to mi vyhovuje.
Chci se tedy zeptat jestli to někdo zkoušel a jaké jsou praktické
výsledky. Zkoušel jsem espeak, ale zatím do toho moc nedokážu
proniknout. Uvítám jakoukoli radu.