Parametry male desticky s MCU.

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Únor 27 12:09:35 CET 2023

Na tlačítka standardně používám odpory a ADC. Jednoduchá varianta by
byla s jednou nohou na tlačítka+jumper a druhou na přepínač. Při
komplikovanějším výběru hodnot bude stačit i jedinej pin na všechny vstupy.
Tedy ze 7 pinů ušetřeno 5 nebo 6.

A LEDky se dají, pokud není požadavek na low power, dát z jednoho pinu
antiparalelně proti děliči. Pin se pak třeba v milisekundovém přerušení
invertuje a zároveň buď zapíná, nebo vypíná output podle ňákých dvou
proměnných.

Frajeřina by byla, dát ty ovládací prvky na ten pin s LEDkama a zapojit
tak, aby možná napětí byla dostatečně blízko děliči, aby to nerozsvěcelo
LEDky. A časování by mělo 3 kroky.

Jednou jsem tohle udělal na klávesnici pro zadání hesla u vchodu.
Odpoory byly drátové a ten jeden pin chráněn dvoustupňovou ochranou.
Bylo možné do klávesnice prskat el. paralyzérem a pak normálně zadat kód
pro otevření:-)
Klávesnice byla maticová, tak stačily dvě hodnoty těch R a vůbec
nevadila přesnost 5 %.

PH