OT prakticke nasledky toho geoip

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Únor 27 11:20:01 CET 2023

To, ze preco ten geoip umiestnuje s oblubou suradnice do vody (riek,
jazier), prip. v Lipsku na cintorin, bude suvisiet s tym, ze pri zachovani
rozumnej presnosti chcu zabranit lokalizacii presne na adresu. Viem si
predstavit, ze na to su legalne dovody (nerobim si iluzie, ze by sa
akykolvek moderny iternetovy hrac zaoberal nejakymi smiesnymi etickymi
otazkami).

Napokon, primarny ucel toho geoip je ponukat lokalizovane (jazykovo, v
priestore) sluzby, a na to bohate staci presnost na mesto.

Proti nim pracuju ti internet provideri co z roznych dovodov menia IP
jednotlivych uzivatelov dynamicky. Tych lokalizatorov to musi nekonecne

Ti lokalizatori pravdepodobne kombinuju IP s informaciami odpocutymi inymi
sposobmi, a niekedy sa tak proste seknu. Potom nastavaju take smiesne
situacie ako napr. v prilohe (mimochodom, na inej IP na ktorej sa
vyskytujem, mi tme tvrdosijne vnucuje ze som v Cechach).

Mimochodom, ja pokladam tme za pomerne normalnu a slusnu firmu, nechapem,
preco tuto konkretnu debilnu vec potrebuju robit.

wek