Re: Kvízové soubory

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Neděle Únor 26 18:16:40 CET 2023

V tom grafu píšou poměr 1:10:100, ale to je jen přibližně. Fathom je přesně 6 stop (z definice), ale námořní míle je z úplně jiného definičního okruhu, 1852 m přesně.

Aleš Procháska

________________________________
Od: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> za uživatele Petr Labaj <labaj na volny.cz>
Odesláno: neděle 26. února 2023 16:53
Komu: hw-list na list.hw.cz <hw-list na list.hw.cz>
Předmět: Re: Kvízové soubory

Pěkný graf.
Překvapilo mě tam, jak logické jsou jednotky kolem námořní míle. Je to
jediná jednotka, která ze zeměpisného hlediska dává smysl. Pro přepočet
na cable a fathom se dokonce používají mocniny deseti. A přepočet na
yardy a tedy i stopy a palce je taky celkem logický.
Takže ony některé ty imperiální míry nakonec mají něco do sebe. Dalo by
se to vymyslet i hůř.
Ten oddíl, který vymýšlel jednotky kolem námořní míle, byl asi
rozumnější než ten konkurenční, který vymýšlel jednotky kolem
anglické/americké a dalších mílí.

PL