Re: Kvízové soubory

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Neděle Únor 26 15:27:49 CET 2023

To se mi nechce věřit. Přece mikropalce vůbec nejsou násobky čísla 1/12,
takže si ten převod nikdo nemůže zapamatovat.

Takže v imperiálních mírách tu máme
palec, který se skládá ze tří barleycorn (ječmen) a ten se zase skládá
ze čtyř poppyseed (mák) a ten je stejně velkej jako line (čára), která
se skládá ze šesti point (bod) a ten se zase skládá z dvaceti twip.
Takže k čemu by někdo chtěl mikropalec, když každej ví, že jeden twip je
1/1440 palce.
A pro nechápavé metrikáře je prostě jeden twip 17,638̅8 mikrometru.

Tady je to celkem hezky graficky znázorněno:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9e/English_Length_Units_Graph.svg